fredag 20 juli 2007

Kalabrien!




Fy faen, vad jag gillar att resa! Tänk att jag hinner glömma bort det mellan resorna! Det är ju inte klokt. Den här gången ska jag försöka påminna mig själv om det, så att jag sporras till att göra fler. Svårigheten är ju dock att kombinera halvskruttig (och sporadisk) ekonomi med resekostnader. Någon som har ett genialt förslag? Blev iofs tillfrågad av en gammal kompis om att assistera henne när hon far runt i USA och säljer affischer på olika Campus, men det krävde körkort, vilket jag ju inte har. Å andra sidan känner jag mig lite för gammal och bekväm för att kuska genom staterna i en skåpbil.

M och jag har iaf varit i Kalabrien - det är därför jag kommit på dessa tankar - och ville inte åka hem igen. Tänke gömma oss i duschen och liksom bara bli kvar i lägenheten vi hyrde. Visserligen kanske nästa hyresgäster skulle bli lite paffa, men vi skulle nog kunna komma överens...

Inga kommentarer: